15 June 2025 - 9:45 am

Amendă de 1,7 milioane de lei primită de Kaufland de la Protecția Consumatorului. 49 de magazine au fost închise temporar

De citit

spot_img

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au desfășurat sâmbătă o acțiune de amploare la nivel care a vizat nu mai puțin de 65 de magazine aparținând lanțului de retail Kaufland din întreaga țară.

În urma acestor controale, echipele ANPC au descoperit diverse nereguli, printre care folosirea agregatelor frigorifice neigienizate cu chedere rupte și prezență de resturi alimentare și ambalaje deteriorate, rafturi cu rugină, utilizarea unor agregate de preparare (cum ar fi rotisorul și subansamblele acestora) neigienizate, cu prezență masivă de grăsime și arsuri, condiții igienico-sanitare precare în zona de depozitare, precum paviment murdar și rugină în spațiile frigorifice de depozitare, pereți cu igrasie și mucegai, folosirea unor paleți de lemn murdari, cu mizerie dedesubt, comercializarea unor legume și fructe depreciate, produse alimentare neconforme, cum ar fi pește cu modificări organoleptice, produse devidate și ambalaje deteriorate etc.

Comisarii ANPC au aplicat amenzi în valoare totală de 1,7 milioane de lei și au oprit definitiv de la comercializare o cantitate de peste o tonă de produse alimentare neconforme. De asemenea, a fost oprită temporar prestarea de servicii în zona de alimentație publică pentru 49 de unități până la remedierea deficiențelor.

Alte nereguli constatate includ nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor calde în zona food, utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale care nu sunt destinate prestării serviciilor de alimentație publică, lipsa informațiilor privind eticheta nutrițională, data preparării produselor și data limită de consum în zona de grill, comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășite, prezența muștelor în unitate, comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare, utilizarea unor cărucioare de mână fără a fi igienizate corespunzător și nerespectarea regimului promoțiilor, manifestată prin neconcordanțe între prețul produselor expus la raft și cel de la casa de marcat.

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

spot_img
spot_img
spot_img